Skip to main content

Ballet national de Marseille / (LA)HORDE

The virtual is by no means a direct representation of reality. It has long created affective worlds with their own power, influencing social interactions and desires in the physical world.


Within (LA)HORDE’s imposing set design, such interactions between the intimate and the public are played out.

The dancers of Ballet national de Marseille respond to the space with dance moves known to have gone viral.
In doing so, they allow different imaginaries to interconnect with one another, from action movies to musicals, from social media choreographies to video games, to the discreet art of stunt work.


Team

Direction & Choreography Marine Brutti, Jonathan Debrouwer, Arthur Harel

With the dancers of Ballet national de Marseille (subject to change):
Nathan Gombert, Aya Sato, Yoshiko Kinoshita, Isaïa Badaoui, Izzac Caroll, Myrto Georgiadi, Nonoka Kato, Paula Tato Horcajo, Elena Valls Garcia, Titouan Crozier, Sarah Abicht, Eddie Hookham, Nahimana Vandenbussche, João Castro, Alida Bergakker, Jonatan Myrhe Jorgensen, Amy Lim, Nina-Laura Auerbach, Antoine Vander Linden

  • Scenography Julien Peissel
  • Lighting design Éric Wurtz
  • Costumes Salomé Poloudenny
  • Hair Styling Charlie Le Mindu
  • Music Pierre Avia, Gabber Eleganza, Philip Glass


Buy ticket

Additional information
Production CCN Ballet national de Marseille / direction (LA)HORDECo-production MC2 Maison de la Culture de Grenoble – scène nationale, Biennale de la danse de Lyon 2023, Théâtre de la Ville Paris, MAC - scène nationale de Créteil, Maison de la culture d’Amiens - Pôle européen de création et de pro­duction, scène nationale, La Comédie – scène nationale de Clermont-Ferrand, L’Équinoxe – scène nationale de Châteauroux, Espace des Arts – scène nationale de Chalon-sur-Saône, Opéra de Dijon, Charleroi Danse – centre chorégraphique de Wallonie – Bruxelles, Teatro Rivoli de Porto, Grand Théâtre de Provence, Sommerfestival Kampnagel HamburgSupported by Dance Reflections by Van Cleef & ArpelsBallet national de Marseille is supported by the Ministry of Culture / Direction générale de la creation artistique, of DRAC Paca, the City of Marseille and the Fundation BNP PARIBAS.The CNN Ballet national de Marseille also receives support from the Institut français for its tours and projects abroad.
Participating artists
(LA)HORDE – Marine Brutti (Konzept & Regie)
Jonathan Debrouwer (Konzept & Regie)
Arthur Harel (Konzept & Regie)
(LA)HORDE in Zusammenarbeit mit den Tänzer*innen und Repetitor*innen des Ballet national de Marseille (Choreografie)
den Tänzer*innen des Ballet national de Marseille: Sarah Abicht (Mit)
Nina-Laura Auerbach (Mit)
Alida Bergakker (Mit)
Izzac Caroll (Mit)
João Castro (Mit)
Titouan Crozier (Mit)
Myrto Georgiadi (Mit)
Nathan Gombert (Mit)
Eddie Hookham (Mit)
Nonoka Kato (Mit)
Yoshiko Kinoshita (Mit)
Amy Lim (Mit)
Jonatan Myrhe Jorgensen (Mit)
Aya Sato (Mit)
Paula Tato Horcajo (Mit)
Elena Valls Garcia (Mit)
Nahimana Vandenbussche (Mit)
Antoine Vander Linden (Mit)
Pierre Avia (Musik)
Gabber Eleganza (Musik)
Philip Glass (Musik)
Julien Peissel (Bühnenbild)
Salomé Poloudenny (Kostümbild)
Eric Wurtz (Lichtdesign)
Charlie Le Mindu (Frisuren)
Frederik Heyman (Grafik)
Valentina Pace (Repetition)
Jackelyn Elder (Repetition)
Angel Martinez Hernandez (Repetition)
Julien Monty (Repetition)
Deborah Bookbinder (Stimmbildung)
Marcus Barros Cardoso (Kostümbetreuung)
Bühne: Benjamin Brandt (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Alan Caro (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Oliver Dahlitz (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Stefan Frenzel (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Ricardo Lashley (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Amelie Meier-Faust (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Mirko Neugart (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Jule Schüler (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Manuel Solms; Beleuchtung: Kathrin Kausche (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Imke Linde (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Thomas Schmidt (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Sachiko Zimmermann-Tajima; Ton- und Videotechnik: Jan-Hendrik Bruchwalski (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Alexandros Itsodelis (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Martin Trümper (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Kostümbetreuung: Marcus Barros Cardoso (Technik Haus der Berliner Festspiele)
Bühne: Jachya Freeth (Technik Hebbel am Ufer)
Kristof Meers (Technik Hebbel am Ufer)
Hendrik Borowski;Licht: Fabian Boldt (Technik Hebbel am Ufer)
Andreas Kröher (Technik Hebbel am Ufer)
Klaus Dust (Technik Hebbel am Ufer)
Sebastian Zamponi (Technik Hebbel am Ufer)
Max Wegner (Technik Hebbel am Ufer)
Ruprecht Lademann (Technik Hebbel am Ufer)
Nadia El Hakim (Künstlerische Assistenz)
Rémi d'Apolito & Julien Parra (Technische Beratung für das Bühnenbild)
Frederik Heyman (Visuelle Kulisse)
Jonathan Cesaroni (Tontechniker)
Gaspard Juan & Vincent Ribes (Lichtassistenz)
Nicole Murru (Kostümassistenz)
Sandra Pomponio (Kostümassistenz)
Minok Terre (Kostümassistenz)
Sky Flores (Frisur Assistenz)
Stunt Workshop International - Amedeo Cazzella (Stunt Coaching und Beratung)
Alex Vu (Stunt Coaching und Beratung)
Malik Diouf (Stunt Coaching und Beratung)
Yann Brouet (Stunt Coaching und Beratung)
Jonathan Bernard (Stunt Coaching und Beratung)
Patrick Tang (Stunt Coaching und Beratung)
Laure Bruno & Timothée Engasser (Recherche und Dokumentation)
les ateliers de la MC2 : Maison de la Culture de Grenoble scène Nationale (Bühnenkonstruktion)
Sud Side les ateliers spectaculaires/Marseille (Bühnenkonstruktion)
Atelier Contrevent (Bühnenkonstruktion)
Soudure Duret Unter Mitwirkung von Julien Parra (Bühnenkonstruktion)
Dimitri Bovas (Bühnenkonstruktion)
Théophile Eschenauer (Bühnenkonstruktion)
Christophe Lanes (Bühnenkonstruktion)
Sébastien Mathé (Bühnenkonstruktion)
Milan Petrucci (Bühnenkonstruktion)
Kostia Pozniakoff (Bühnenkonstruktion)
Luís Parra (Low-Rider-Programmierung)
Cristian Zurita (Dekoration)
Rémi D'Apolito (Bühnenleitung)