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She She Pop

“Dance Me!” is a dance marathon between two competing generations. The stage is an arena in which She She Pop and guests take on the role of the elderly; the others are a group of young performers. Mutual incomprehension, otherwise known as the generation gap, is brought to the stage and celebrated in a strict dance ritual.


The teams take turns: those who are not on the dance floor man the microphones and make music. The two generations not only make the other group dance to its beat: they also push each other while chalking up a long list of complaints. Or is it a show of admiration? Gratitude? — We don’t know. For the show, the two teams have practised separately and face off their opponents with their latest moves. What is a generation anyway? Does it really exist? And if so: what do we have to say to each other?

Look here, listen: this is what we have learned, this is where our wisdom lies, this is our concern, our desire, our boredom. This dance step, this formation tells of it, this song line sums it all up! Get up, stand up / Let me hear your body talk / Don't stop til you get enough / Shablam for me / Da Da Da / Dance me to the end of love...! For the show, the two teams have practised separately and face off their opponents with their latest moves.

German/90 mins.

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Additional information
Production: She She Pop. Co-production: HAU Hebbel am Ufer, Kampnagel Hamburg, Künstlerhaus Mousonturm, FFT Düsseldorf, HELLERAU – Europäisches Zentrum der Künste, Residenz Schauspiel Leipzig. Gefördert durch: Hauptstadtkulturfonds, Berlin Senate Department for Culture and Europe.
Participating artists
She She Pop (Konzept, Idee)
(die Besetzung wechselt jeden Abend) (Konzept, Idee)
Sebastian Bark (Von und mit (alt))
Dan Belasco Rogers (Von und mit (alt))
Santiago Blaum (Von und mit (alt))
Johanna Freiburg (Von und mit (alt))
Fanni Halmburger (Von und mit (alt))
Lisa Lucassen (Von und mit (alt))
Mieke Matzke (Von und mit (alt))
Ilia Papatheodorou (Von und mit (alt))
Tatiana Saphir (Von und mit (alt))
Claudia Splitt (Von und mit (alt))
Berit Stumpf (Von und mit (alt))
Hiyam Biary (Von und mit (jung))
Eren M. Güvercin (Von und mit (jung))
Jan Nwattu (Von und mit (jung))
Şimal Nil Şahin (Von und mit (jung))
Nikolas Stäudte (Von und mit (jung))
Béla Arnaud Weimar-Dittmar (Von und mit (jung))
Zelal Yesilyurt (Von und mit (jung))
Sindi Zeneli (Von und mit (jung))
Laia Ribera Cañénguez (Künstlerische Mitarbeit)
Rodrigo Zorzanelli Cavalcanti (Künstlerische Mitarbeit)
Jan Brokof (Bühne)
Lea Søvsø (Kostüm)
Marie Göhler (Mitarbeit Kostüm)
Gabi Bartels (Mitarbeit Kostüm)
Andreas Harder (Lichtdesign)
Jill Emerson (Choreografische Beratung)
Xavier Perrone (Ton)
Sven Nichterlein (Technische Leitung)
Valeria Germain (Produktionsleitung)
Sarah Mounia Kachiri (Produktionsassistenz (jung))
ehrliche arbeit – freies Kulturbüro (PR & Kommunikation)
Tina Ebert (Freie Mitarbeit Kommunikation)
Aminata Oelßner (Finanzadministration)
Elke Weber (Company Management)
The Darvish (Input Workshop)
Jasmine Thomas (Input Workshop)
Bree Hauschild (Input Workshop)
Sven Drühl. Dank an: Max Knoth (Input Workshop)
Stella Konstantinou (Input Workshop)
Irina Bondas PANTHEA (22. + 23.1.2022) (Englische Live-Übersetzung)
Vito Walter (Mitarbeit Lichtdesign)
Pingpong Translation & Subtitling Martina Reuter (24.1.2022) (Audiodeskription)
Gabi Bartels (Kostüm (HAU))